Distributionsverktyget MFN når över 200 kunder

Efter en stark tillväxt under inledningen av 2021, driven av dels ett unikt erbjudande mot IPO-bolag och dels av ett ökat antal byten från befintliga system, är MFN numera Sveriges näst mest använda distributionsverktyg bland börsnoterade bolag.

Modular Finance lanserade MFN den 1:a februari 2019 och har sedan dess fortsatt utveckla produkten i nära samarbete med kund. Över 200 bolag använder nu MFN och sedan starten har närmare 7.000 pressmeddelanden framgångsrikt skickats ut via systemet från bolag i alla branscher och storleksklasser. MFN är idag den i särklass snabbaste växande produkten på området i Norden.

MFN-kunderna uppskattar den smidiga processen i att skicka ut en pressrelease med minimalt antal klick i ett automatiserat förlopp som minskar risken för fel och sparar tid på en och samma gång. Vidare underlättar MFN att formateringen blir snygg och rättvisande i samtliga distributionskanaler. Varje utskick övervakas och kvalitetssäkras både automatisk och av vårt dedikerade data-team.

"MFN är ett väldigt enkelt, snabbt och inte minst tryggt verktyg att arbeta med. Designen är snygg och funktionell för användare såväl som för mottagare och supporten vid frågor eller förslag till förbättringar möter alla kriterier för fem stjärnor" säger Fredrik Erlandsson, SVP IR, Thule Group.

"Att lansera en utmanare på marknaden för distribution av pressmeddelanden var en uppgift vi var ödmjuka inför. Vi är därför nu extra stolta över att på kort tid ha tagit positionen som näst mest använda system på marknaden, och växer klart snabbast av alla aktörer. Vi kommer att fortsätta lyssna på våra kunder, fortsätta innovera produkten och alltid finnas där som stöd" säger Petter Hedborg, Vd & Grundare, Modular Finance.